فرش ها را چند وقت یکبار بشوییم

فرش ها را چند وقت یکبار بشوییم؟ شستشوی فرش چند بار در سال؟

فرش ها را چند وقت یکبار بشوییم

شستشوی فرش دستباف و ماشینی در خانه و قالیشویی ، هر کدام عیبها و برتری های خودش را دارد و به طور کلی ، مواردی مانند بهای فرش دستباف ، ابزارها و شرایط ما در خانه و درآمدی که داریم ، در انتخاب روش شستن فرش ما تعیین کننده است .

در ادامه اداب شستن فرش در منزل و قالیشویی ، کاستی ها و برتری های هر یک را توضیح می دهیم . نگهداری اساسی فرش و سعی برای حفظ کیفیت و سلامت آن خیلی مقرون به صرفه تر از خرید فرش نو است و بهترین راه برای افزایش طول عمر فرش شستن حرفه ای آن به وسیله قالیشویی های معتبر ، از جمله قالیشویی زعفرانیه هست .

در سال چند بار باید فرش خود را بشوییم ؟

آلودگی و کثیفی به جا مانده بر روی فرش باعث می شود فرش آسیب دیده و از ارزش کاسته شود و با وجود بچه ها در خانه و لکه های باقی مانده ناشی از آب میوه ، شیر یا جوهر، شست و شوی فرش شما دو بار در سال و هر 6 ماه یکبار ضروری است . همچنین اگر اعضای خانواده شما زیاد در خانه تردد می کنند ، فرش های شما بیشتر در معرض کثیفی و موجودات مولکولی ریز قرار دارند ، پس با فاصله بیش از ۶ ماه فرش خود را نشویید .

برای دریافت خدمات قالیشویی در شمال تهران با کارخانه قالیشویی زعفرانیه در ارتباط باشید. قالیشویی زعفرانیه بهترین قالیشویی در شمال تهران می باشد.

شستشوی فرش چند بار در سال
در سال چند بار باید فرش خود را بشوییم ؟

آیا شستشوی زیاد فرش اشتباه است ؟

اگر تعداد دفعات شستن فرش ها زیاد یا مواد شوینده قوی باشد ، صدمه جدی به فرش ها وارد می کند . افرادی که تردید دارند و چندین بار در سال فرش خود را می شویند با گذشت زمان متوجه خرابی فرش خود می شوند که یکی دیگر از علت های پوسیدگی فرش رطوبت بیش از اندازه است . در نظر بگیرید که آمیختن شوینده های مختلف آسیب های غیر قابل جبران به فرش می رساند و هرگز از وایتکس حتی به مقدار اندک بهره نگیرید .

قالیشویی سعادت آباد از مناطق زیر نظر کارخانه قالیشویی زعفرانیه می باشد. در صورت نیاز به خدمات قالیشویی در سعادت آباد با ما تماس بگیرید.

همواره مواد شوینده را روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید که به طور کلی ، بهترین شوینده خانگی شامپو فرش و اندکی پودر شستشوی دستی است . آبی که برای این کار استعمال می کنید باید ولرم باشد زیرا شستن فرش با آب دمای بالا باعث از بین رفتن لطافت آن می شود .

چرا باید فرش ها را چند وقت یکبار بشوییم ؟

حتی اگر فرش ما از نظر ظاهری چرک آلود به نظر نمی رسد ، اما به مرور زمان رنگ آن تیره تر شده و به تدریج لبه های آن ظاهر نامطلوبی پیدا می کند و چنانچه فرش را مرتب نشوییم ، گرد و غبار به تار و پود فرش نفوذ می کند . فرش ما خواه نخی یا پشمی باشد وقتی روی آن تردد می کنیم این ذرات باعث ساییدگی و ضایع شدن الیاف فرش می گردد . اگر فرش را جارو و گردگیری نکرده و مرتب آن را شستشو ندهید ، رفت و آمد روی فرش باعث فرسودگی سریع آن می شود .

شستن مرتب فرش ، کثیفی های روغنی و چسبنده را که نمی توان با جاروبرقی از باطن فرش خارج کرد پاک می کند که معمولاً در اثر آلودگی هوا ، بخار پخت و پز و گرد و غبار کفه کفش ، ایجاد می شود .

شستشوی فرش دستبافت در منزل

برای شستشوی فرش دستباف در منزل می توان از خدمات قالیشویی استفاده کرد که به نظر من قالیشویی زعفرانیه انتخاب بجایی است ، یا روش شستشوی فرش دستباف در منزل را برگزینیم . برای شستشوی فرش دستباف باید شوینده مساعدی تهیه کرد که این محلول را می توان با آمیختن شامپو فرش ، جوش شیرین یا سرکه درست کرد و برای این کار بهتر است از مواد قلیایی استفاده نکنید .

جهت دریافت خدمات قالیشویی در ولنجک با کارخانه قالیشویی زعفرانیه در تماس باشید. قالیشویی زعفرانیه ارائه دهنده خدمات قالیشویی در ولنجک می باشد.

ساخت محلول شستشو در منزل

این روش برای از بین بردن لکه و نرم شدن الیاف و نخ فرش اثربخش است که برای تهیه این ماده شوینده به موارد زیر احتیاج دارید :

  • 2 قاشق غذا خوری مواد شوینده معمولی
  • 1 قاشق غذا خوری نرم کننده پارچه
  • نصف قاشق مواد شوینده اکسیژنی
  • 4 لیتر آب گرم

مواد را در یک کاسه یا سطل بزرگ با هم آمیخته و سپس آهسته آب داغ را به آن بافزایید تا کف و حباب ایجاد نگردد و اگر موفق به شستن فرش درخانه نشدید آن را به قالیشویی زعفرانیه بسپارید که یکی از با تجربه ترین قالیشویی ها در شهر تهران است .

شستشوی فرش در سال
شستشوی فرش چند بار در سال

تفاوت تعداد نوبت شستن فرش ماشینی و دستبافت

fه طور کلی با انجام کارهایی مثل از بین بردن لکه فرش میتوان تعداد نوبت های شستن انواع فرش را کاهش دهید و برای شستن فرش دستباف در خانه از آب سرد بهره بگیرید تا رنگ فرش استوار بماند و پس از آبگیری فرش با پارو آن را لوله نکنید. فرش را به مدت یک ساعت روی زمین قرار دهید ، سپس فرش نیمه مرطوب خود را از پشت در زیر نور غیر مستقیم خورشید و در معرض هوا پهن کنید.

در صورت نیاز به خدمات قالیشویی نیاوران با کارخانه قالیشویی زعفرانیه بهترین قالیشویی در نیاوران تماس بگیرید. قالیشویی زعفرانیه ارائه دهنده انواع خدمات قالیشویی و رفوگری و مبل شویی می باشد.

شستن فرش ماشینی هنگامی نیاز است که کثیف شود ، ابتدا گرد و غبار را با چوب از روی فرش بزدایید و سپس فرش را در محیطی سخت مانند موزاییک پهن کنید. لازم به ذکر است از جریان آب به صورت دوش و با دمای ولرم سود ببرید و برای این منظور استفاده از مواد شوینده خنثی مثل پودر دست یا شامپو فرش را به شما پیشنهاد می کنیم.

انتخاب قالیشویی معتبر 

نکته بسیار ویژه در مورد قالیشویی های غیر مجاز این است که آن ها به جای بکارگیری تاید و شامپو و شوینده های استاندارد از دارو برای شستشوی فرش استعمال می کنند تا در هزینه ها صرفه جویی کنند که این موضوع سبب پوسیدگی فرش شما می گردد . پس به قیمت های بسیار پایین توجه نکنید و به دنبال شستن برتر و کیفیت شستشوی بالا باشید .

از این رو در انتخاب قالیشویی خوب دقت کنید زیرا در شستشوی خود از شوینده های سازگار با فرش شما بهره می گیرند که یکی از این قالیشویی های مجاز در شهر تهران قالیشویی زعفرانیه است . اکثر مراحل شستن فرش در قالیشویی زعفرانیه به وسیله مجهزترین تجهیزات مکانیکی انجام می گیرد و در نهایت شستشوی فرش توسط واحد نظارت تایید می شود تا خیال شما بابت شستشو آسوده گردد .

تمیز کردن لکه آبلیمو از روی فرش یکی از مقالات جدید سایت قالیشویی زعفرانیه می باشد که پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

فرش ها را چند وقت یکبار بشوییم؟

در این مقاله از سایت قالیشویی زعفرانیه به بررسی فرش ها را چند وقت یکبار بشوییم؟ به طور کامل پرداخته ایم پیشنهاد می کنیم مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در سال چند بار باید فرش خود را بشوییم ؟

شست و شوی فرش شما دو بار در سال و هر 6 ماه یکبار ضروری است. برای خواندن ادامه مطلب با قالیشویی زعفرانیه همراه باشید.

چقدر از این مقاله راضی بودید؟

به این مقاله رای دهید!

میانگین آرا 4.6 / 5. تعداد آرا: 9

تا کنون امتیازی داده نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x